Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Διανομή Ενημερωτικών Φυλλαδίων 31/8


Την Τετάρτη 31/8/2011, μέλη της ΠΑΣΠ ΕΜΠ ήρθαν σε επαφή με την κοινωνία σε κεντρικά σημεία της πόλης μοιράζοντας φυλλάδια και συνομιλώντας με απλούς συμπολίτες μας, με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης για τα τεκταινόμενα στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το περιεχόμενο του φυλλαδίου που μοιράστηκε είναι το ακόλουθο:

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τον τελευταίο καιρό έχουμε γίνει μάρτυρες μιας προσπάθειας περιορισμού διαχρονικών δικαιωμάτων διάφορων κοινωνικών ομάδων. Μετά την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας  και την ψήφιση του μεσοπροθέσμου, ένα ακόμα κομμάτι της προσπάθειας αυτής αποτελεί  το πρόσφατα ψηφισμένο νομοσχέδιο της παιδείας που ως κύριο άξονα θέτει τον περιορισμό  δικαιωμάτων και κεκτημένων της φοιτητικής κοινότητας.
 ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ:

·     Μείωση Χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων: Ενώ προεκλογικά ήταν δέσμευση της κυβέρνησης το 5% για την Παιδεία, πλέον η χρηματοδότηση μειώνεται συρρικνώνοντας το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μια περίοδο που φοιτητές από μικρομεσαία νοικοκυριά έχουν ανάγκη κοινωνικές παροχές περισσότερο από ποτέ. Δεν είναι δυνατόν  σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία για τη χώρα αντί να επενδύουμε στην παιδεία να την αποδυναμώνουμε. 
·       Κατάργηση Ασύλου: Η ύπαρξη του ακαδημαϊκού ασύλου αποτελεί σημείο αναφοράς της δημοκρατίας για ολόκληρη την κοινωνία. Η αγανάκτηση μεγάλης μερίδας του κόσμου οφείλεται στην λανθασμένη χρήση της υπάρχουσας διάταξης για την άρση του από τους εκάστοτε πρυτάνεις. Αυτή τους η ανεπάρκεια σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί την κατάργηση ενός θεσμού που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πολυφωνία και το γόνιμο διάλογο αλλά και με όλες τις μεγάλες κινητοποιήσεις. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι χωρίς το άσυλο είναι πολύ πιθανό να μην είχε έρθει ποτέ η δημοκρατία στην Ελλάδα. 
·   Κατάργηση Συνδιοίκησης: Στο Νομοσχέδιο γίνεται μία προσπάθεια περιορισμού της συμμετοχής των φοιτητών στα διάφορα όργανα συνδιοίκησης. Η κυβέρνηση ουσιαστικά, ομολογώντας αδυναμία αντιμετώπισης των μεμονωμένων φαινομένων διαφθοράς μεταξύ καθηγητών και φοιτητών, αποφασίζει να φιμώσει τη φοιτητική κοινότητα που είναι το μεγαλύτερο και πιο ενεργό κομμάτι του πανεπιστημίου και πρέπει να έχει λόγο και ψήφο στα ακαδημαϊκά θέματα που την αφορούν άμεσα. 
·        Διάσπαση Πτυχίων: Μέτρα που οδηγούν στη δημιουργία αποφοίτων πολλών ταχυτήτων, όπως για παράδειγμα η διάσπαση του ενιαίου κύκλου των σπουδών μας ή η εφαρμογή του συστήματος των πιστωτικών μονάδων, ουσιαστικά στερούν από τους μελλοντικούς εργαζόμενους τη δυνατότητα της συλλογικής εκπροσώπησης για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Ειδικά σε μία περίοδο που οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και άλλα διαχρονικά κεκτημένα του εργατικού κινήματος πλήττονται ανεπανόρθωτα, δεν μπορούμε να συναινέσουμε στους ατομικούς φακέλους προσόντων που επιβάλλουν οι αγορές αποδυναμώνοντας τους εργαζομένους. 
·  Εντατικοποίηση σπουδών:  Μέσα στο νόμο προβλέπονται διαγραφές φοιτητών και κυρώσεις, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη ότι όλοι οι φοιτητές δεν έχουν τα ίδια μέσα και κοινές κοινωνικές αφετηρίες ενώ επίσης είναι γνωστό πως φοιτητές που καθυστερούν στην λήψη του πτυχίου τους δεν επιβαρύνουν πουθενά το ίδρυμά τους. Όταν η παιδεία γίνει δημόσια και δωρεάν στην ουσία της τότε το συζητάμε... 
·       ΙΔΒΕ (Ινστιτούτο Δια Βίου Εκπαίδευσης): Πλέον κάθε Ίδρυμα έχει πλέον τη δυνατότητα οργάνωσης διακριτού και αυτόνομου ΙΔΒΕ το οποίο θα αποφασίζει μόνο του για την επιβολή ή μη διδάκτρων. Λαμβανομένων υπ’ όψη των ακαδημαϊκών μονάδων που προκύπτουν από ενδεχόμενη παρακολούθηση προγραμμάτων των ΙΔΒΕ, η τριτοβάθμια εκπαίδευση απόκτα πλέον ταξικό χαρακτήρα αφού παρέχεται η δυνατότητα αναβάθμισης των πτυχίων σε αυτούς που έχουν την αντίστοιχη οικονομική δυνατότητα. Σαφώς η ανάγκη για δια βίου εκπαίδευση είναι σημαντική, ωστόσο για εμάς, αυτή πρέπει να είναι δωρεάν, έτσι ώστε η δια βίου εκπαίδευση να μην αποτελεί προνόμιο για λίγους. 




"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου