Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Ταλαντώσεις πάνω σε λεπτή κλωστή...

Κλονισμένη η φοιτητική κοινότητα της Σχολής μας, έλαβε χθεςένα ιδιαίτερα απειλητικό mail από τον καθήγητη της ΣΕΜΦΕ κ. Μαλτέζο το οποίο έλεγε τα παρακάτω:

H βαθμολόγηση των γραπτών της επαναληπτικής εξέτασης (23/9/2016) βρίσκεται σε τελικό στάδιο και αναμένεται να αναρτηθεί στα μέσα της εβδομάδας. Επίδειξη γραπτών δεν θα γίνει και αντί αυτής θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: α) Ο ενδιαφερόμενος φοιτητής θα αποστείλει e-mail διευκρινίζοντας ότι ο βαθμός που έλαβε δεν ανταποκρίνεται σε αυτόν που προσδοκούσε με βάση το γραπτό που παρέδωσε και με διαφορά τουλάχιστον 2 μονάδων μαζί με ό,τι άλλο θεωρεί χρήσιμο. β) Ο διδάσκων μέσα στις επόμενες ημέρες, αφού ελέγξει το συγκεκριμένο γραπτό, θα απαντήσει στον φοιτητή για το αν υπήρξε ή όχι εκ παραδρομής λανθασμένη βαθμολόγηση σε βάρος του φοιτητή χωρίς ανάγκη επεξηγήσεις. γ) Μετά την απάντηση του διδάσκοντα το ζήτημα λήγει.

Η άρνηση αυτή εκ μέρους του καθήγητη για να ορίσει ημερομήνια επίδειξης γραπτών, για 2η μάλιστα συνεχόμενη φορά μόνο ερωτήματα και απορίες προκαλεί. Χαρακτητιστικά, στην τελευταία εξέταση του μαθήματος αυτόυ το ποσοστό επιτυχίας κυμάνθηκε στο 30%, ποσοστό αρκετά χαμήλο αντικειμενικά. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε φοιτητή να μπορεί να δει το γραπτό του προκειμένου να δει τα λάθη του, τον τρόπο που βαθμολογεί ο καθηγητής και να καταλάβει τι εν τέλει αυτός ζήταγε, είτε έχει λάβει στην εξέταση 0, είτε 5, είτε 10. Το γραπτό κάθε φοιτητή είναι δημόσιο έγγραφο και όχι προσωπική ιδιοκτησία κανένος καθηγητή που επιθυμεί να τα κλειδώσει σε ένα ντουλάπι. 

Σαφώς, τέτοια φαινόμενα εγείρουν για μία ακόμη φορά ζητήματα αξιολόγησης, και κάτα πόσο η ίδια Σχολή ασχολείται με αυτά και την επίλυση τους. Κρίνεται πιο αναγκαίο από πότε να εφαρμοστεί η πρόταση μας σχετικά με την αξιολόγηση των μαθήματων, των θεμάτων των εξεταστικών και τον τρόπο βαθμόλογιας του εκάστοτε. Η Φυσική 3 δεν είναι σαφώς το μόνο μάθημα στο οποίο παρατηρούνται χαμηλά ποσοστά επιτυχίας τα τελευταία χρόνια, αλλά σίγουρα είναι το μόνο μάθημα στο οποίο ο φοιτητής στερείται του δικαιώματους του να δει το γραπτό και τα λάθη του.

Για το λόγο αυτό, η ΓΣ της Τετάρτης αποκτά ακόμη περισσότερη σημασία, προκειμένου να αποφασίσει ο Φοιτητικός μας Σύλλογος τον τρόπο δράσης του απέναντι σε τέτοια ζητήματα καθηγητικής αυθαιρεσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου