Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

ΠΡΟΤΑΣΗ Π.Α.Σ.Π. ΗΜΜΥ Ε.Μ.Π ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Είναι γεγονός πως το σύνολο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη παρούσα συγκυρία παρουσιάζει μεγάλο πλήθος παθογενειών το οποίο οφείλεται στην ανά τα χρόνια κακοδιαχείριση εκ μέρους των θεσμικών αρχών, στην ελλιπή χρηματοδότηση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς επίσης και στην απουσία ενός καινοτόμου θεσμικού πλαισίου για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών πανεπιστημίων. Ισχυρός σύμμαχος απέναντι στο σύνολο των παθογενειών αποτελεί αναμφίβολα ο θεσμός της αξιολόγησης, ο οποίος δυστυχώς εκλείπει όχι μόνο από το χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και από το σύνολο της Παιδείας. Η απουσία, ωστόσο, θεσμικού πλαισίου δεν πρέπει να κρατάει δέσμια τη σχολή μας, η οποία πρέπει να κινείται στην κατεύθυνση θέσπισης αξιολογητικών μηχανισμών προς το συμφέρον της ακαδημαϊκής κοινότητας, πρόταση την οποία και ανέκαθεν υποστηρίζαμε.
Δυστυχώς, τα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια τα οποία συμπληρώνονται από ένα σχετικά μικρό ποσοστό φοιτητών, αποτελούν ένα μικρό μέρος της λύσης, καθώς φαινομενικά δεν τους δίνεται η πρέπουσα βαρύτητα από την ίδια τη σχολή και κατά συνέπεια δεν μπορούν να ληφθούν υπόψιν σε μεγάλο βαθμό για τη διενέργεια διορθωτικών κινήσεων. Επομένως, είναι αδήριτη η ανάγκη για ανάπτυξη περαιτέρω αξιολογητικών μηχανισμών που θα καταπολεμούν τις όποιες παθογένειες παρουσιάζονται.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τις τελευταίες εξεταστικές περιόδους παρατηρήθηκε σε ορισμένα μαθήματα το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό επιτυχίας, γεγονός που γεννά πολλές αμφιβολίες καθώς δεν πρόκειται για μεμονομένες περιπτώσεις μαθημάτων, αλλά για ένα εκτεταμένο φαινόμενο. Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία που παρουσιάζει το κάθε μάθημα και τις αυξημένες απαιτήσεις που ενδεχομένως να οριοθετεί ο εκάστοτε διδάσκων στα πλαίσια της αξιολόγησης των φοιτητών, ωστόσο η αποτυχία σε βαθμό άνω του εβδομήντα και ογδόντα τοις εκατό συστηματικά δημιουργεί προβληματισμούς τόσο για τη δυσκολία που παρουσιάζεται όσο και για τη διαδικασία της βαθμολόγησης.

Κατά συνέπεια προτείνουμε όποτε παρατηρείται ένα αντίστοιχο φαινόμενο αποτυχίας (ενδεικτικά της τάξης του 70% και άνω) να διενεργείται έλεγχος από την Γενική Συνέλευση της Σχολής προκειμένου να αξιολογείται συνολικά η εξέταση τόσο σε επίπεδο θεμάτων, όσο και σε επίπεδο διόρθωσης. Η Γενική Συνέλευση της Σχολής μπορεί να εκχωρήσει την συγκεκριμένη αρμοδιότητα στην επιτροπή προπτυχιακών σπουδών ή οποιαδήποτε άλλη ολιγομελή επιτροπή κριθεί αρμόδια ώστε να υπάρχει η σχετική ευελιξία του οργάνου. Ωστόσο, θεωρούμε αναγκαία συνθήκη τη συμμετοχή εκπροσώπων των φοιτητών στη συγκεκριμένη επιτροπή (ή στη σχετική διαδικασία της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής) προκειμένου να εκφράζεται και να συμμετέχει στη διαδικασία της αξιολόγησης το κομμάτι των εξεταζόμενων. Μετά την αξιολόγηση της εξέτασης και αναλόγως με τα πορίσματα της προτείνουμε να ακολουθεί η κανονικοποίηση των αποτελεσμάτων, ιδιαίτερα όταν κρίνεται είτε αυστηρή η διόρθωση είτε πολύ αυξημένη η δυσκολία των θεμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου