Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Σχετικά με το ζήτημα των υποχρεωτικών ασκήσεων στο μάθημα Σήματα και Συστήματα

                      Ένα θέμα που τυγχάνει μεγάλου ενδιαφέροντος στη σχολή μας το τελευταίο χρονικό διάστημα, είναι οι ασκήσεις στο μάθημα Σήματα και Συστήματα, οι οποίες για μία ακόμη χρονιά είναι υποχρεωτικές (όχι με την έννοια ότι δεν θα μπορεί να δώσει κάποιος τελικές εξετάσεις αν δεν έχει κάνει τις ασκήσεις, αλλά με την έννοια ότι το τελικό διαγώνισμα θα βαθμολογείται με άριστα το 8 και οι ασκήσεις θα πιάνουν 2 βαθμούς). Όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος και καθορισμένος τρόπος διδασκαλίας ενός μαθήματος και έτσι επαφίεται στον καθηγητή να διδάξει το μάθημα του όπως ο ίδιος πιστεύει ότι είναι σωστό. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι η φοιτητική κοινότητα πρέπει να εκφράζει την δικής της γνώμη για την διδασκαλία των  μαθημάτων, την διεξαγωγή των εξετάσεων και γενικά για την λειτουργία της σχολής. Η γνώμη αυτή δε, θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τους καθηγητές και ύστερα από διάλογο να λαμβάνεται η απόφαση που εξυπηρετεί καλύτερα τα ακαδημαϊκά συμφέροντα.
                 Εμείς από τη μεριά μας, ως ΠΑΣΠ ΕΜΠ προτείνουμε να γίνουν οι ασκήσεις από υποχρεωτικές προαιρετικές, δηλαδή να δίνουν απλά κάποιον βαθμό bonus με την τελική εξέταση να παραμένει να βαθμολογείται στα 10 ή ο τελικός βαθμός να προκύπτει από το μέγιστο της τελικής εξέτασης και του αθροίσματος του 80% της εξέτασης και των 2 βαθμών των ασκήσεων.
                Για μας, το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στο συγκεκριμένο μάθημα, αλλά αφορά συνολικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα ακαδημαϊκά ζητήματα της Σχολής μας. Η ουσία είναι, ότι η στείρα εξέταση ενός μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου με ένα γραπτό που βαθμολογείται απλά με άριστα το 10 δε θεωρείται ως ο βέλτιστος τρόπος εξέτασης, αλλά ούτε και διδασκαλίας των μαθημάτων, αφού αφ ενός ρίχνει όλο το διάβασμα και την πίεση σε μόλις λίγες μέρες, και αφ ετέρου ένα γραπτό από μόνο του δε μπορεί να αντανακλά την προσπάθεια του καθενός. Στα πλαίσια αυτά, τασσόμαστε υπέρ των προαιρετικών σειρών ασκήσεων, οι οποίες επί το πλείστον θα προσμετρούνται ως bonus στον τελικό βαθμό, αφού δίνουν την ευκαιρία σε όσους ενδιαφέρονται και έχουν το χρόνο να έχουν καθολική ενασχόληση με κάποιο μάθημα, ενώ προφανώς αυτό έχει αξία μόνο αν αυτές επιστρέφονται διορθωμένες από το διδάσκοντα, έτσι ώστε να μπορούν οι φοιτητές να μαθαίνουν από τα λάθη τους.
                Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι είμαστε μια τεχνολογική Σχολή, μέρος του μεγαλύτερου Τεχνολογικού Ιδρύματος της χώρας μας, καθιστά ουσιώδες να αυξηθούν οι εργαστηριακές ώρες στα μαθήματα και να μειωθούν αυτές της θεωρίας. Η γνώση μεταδίδεται και αφομοιώνεται καλύτερα όταν οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με αυτά που διαβάζουν, ενώ το αντικείμενο το οποίο σπουδάζουμε, του ηλεκτρολόγου μηχανικού και μηχανικού υπολογιστών είναι σε μεγάλο βαθμό καθαρά τεχνικό, καθιστώντας αναγκαία την εργαστηριακή εμπειρία του κάθε φοιτητή. Ήδη ως ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ, ήμασταν οι μόνοι οι οποίοι αναγνωρίσαμε την ανεπάρκεια αυτή αρκετών μαθημάτων με αποτέλεσμα στην πρόταση μας για το νέο πρόγραμμα σπουδών να προτείνουμε κάτι τέτοιο.
                Συνολικά, θεωρούμε πως είναι αναγκαίο οι ασκήσεις στο μάθημα των Σημάτων να πάρουν προαιρετική μορφή, ιδιαίτερα για τους φοιτητές μεγαλύτερων εξαμήνων που χρωστάνε το μάθημα και που έχουν πολλά αλλά μαθήματα καινούργια να ασχοληθούν. Πέραν αυτού, είναι ζήτημα ουσίας ως φοιτητική κοινότητα να διαμορφώσουμε το πλαίσιο διδασκαλίας των μαθημάτων, όσον αφορά ασκήσεις, εργαστήρια, τρόπο εξέτασης σύμφωνα και με τις δικές μας ανάγκες αλλά προφανώς και το δικό μας βέλτιστο ακαδημαϊκό όφελος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου