Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Περί εξεταστικής ο ... επίλογος


Λίγες μόλις μέρες έχουν περάσει από την εξεταστική περίοδο του Φεβρουαρίου, μία εξεταστική <<express>>, αφού ο χρόνος διεξαγωγής της λόγω συμπίεσης του ακαδημαϊκού ημερολογίου, ήταν περιορισμένος στις τρείς εβδομάδες, και οι συζητήσεις των φοιτητών περιστρέφονται ακόμη γύρω από τα μαθήματα που εξετάστηκαν. Δυσαρέσκεια, ωστόσο, έχει προκαλέσει το γεγονός ότι τόσο το επίπεδο δυσκολίας των εξεταστέων μαθημάτων ήταν εξαιρετικά αυξημένο συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, αλλά και η χρονική διάρκεια της επίλυσης τους, δεν ήταν επαρκής ώστε να ανταποκριθούν πλήρως οι φοιτητές στις απαιτήσεις του εκάστοτε μαθήματος.

Ειδικότερα, τα παραπάνω φαινόμενα καθηγητικών αυθαιρεσιών σημειώθηκαν σε μεγάλη κλίμακα  στο μάθημα Θεωρία Δικτύων του 5ου εξαμήνου, ένα εξάμηνο που κατά γενική ομολογία απαρτίζεται από τα απαιτητικότερα μαθήματα της σχολής. Στην εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος οι φοιτητές ήρθαν αντιμέτωποι με θέματα που δεν είχαν διδαχθεί και αναλυθεί επαρκώς κατά τη διάρκεια του εξαμήνου στις καθημερινές διαλέξεις, καθιστώντας τα, θεωρητικά εκτός εξεταστέας ύλης. Πιο συγκεκριμένα, ένα θέμα της εξέτασης αναφερόταν σε «τρίθυρα κυκλώματα», με το οποίο οι φοιτητές βρέθηκαν αντιμέτωποι για πρώτη φορά αφού η μόνη αναφορά παρόμοιου θέματος ήταν σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο κατά την εισαγωγή στα «δίθυρα κυκλώματα».

Ως υπεύθυνη φοιτητική παράταξη που δραστηριοποιείται στο χώρο της σχολής αλλά και του Πολυτεχνείου γενικότερα θεωρούμε απαραίτητη την άμεση αντιμετώπιση και επίλυση του συγκεκριμένου θέματος. Πιο συγκεκριμένα, θεωρούμε ότι για την αποφυγή του εκφυλισμού και της απαξίωσης της εξεταστικής διαδικασίας πρέπει να υλοποιηθεί μια από τις ακόλουθες προτάσεις :

·       «Γενναία» κανονικοποίηση σε ποσοστό δίκαιο για το σύνολο των φοιτητών, όπως έχει γίνει και σε αντίστοιχες περιπτώσεις του παρελθόντος όπου το ποσοστό φοιτητών που επετύγχαναν προβιβάσιμο βαθμό ήταν αρκετά χαμηλό. Αντίστοιχα, δίκαιη λύση στο προκύπτον ζήτημα μπορεί να εξασφαλιστεί με την προαιρετική συμμετοχή του εκτός ύλης θέματος στη βαθμολόγηση, δηλαδή με τη θετική συνεισφορά του στους φοιτητές εκείνους που κατάφεραν να αποσπάσουν μονάδες από το συγκεκριμένο θέμα και την παράλειψή του για τους υπόλοιπους. Αναμφισβήτητα, η συγκεκριμένη πρόταση χρίζει εύκολης εφαρμογής, ενώ παράλληλα διασφαλίζει και την ελάχιστη δικαίωση για φοιτητές που ενώ ήταν απόλυτα προετοιμασμένοι για την εξέταση δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθούν.

·       Άμεση επανάληψη της εξέτασης με νέα θέματα βασισμένα στην ύλη που έχει διδαχθεί στους φοιτητές του 5ου εξαμήνου, εντός σύντομου χρονικού διαστήματος, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα τόσο στη διεξαγωγή των μαθημάτων του εαρινού εξαμήνου, όσο και στη διόρθωση του μαθήματος από τους διδάσκοντες. Συνεπώς, θα δίνεται σε όλους τους φοιτητές που συμμετείχαν στην εξέταση του μαθήματος η δυνατότητα να την επαναλάβουν εάν επιθυμούν.

Σε περίπτωση που κριθούν μη εφαρμόσιμες οι ανωτέρω προτάσεις, ως πιθανή εναλλακτική λύση μπορεί να θεωρηθεί η αντικατάσταση του εκτός ύλης θέματος από μίας μορφής εξαμηνιαία εργασία σχετικής με το μάθημα, ίσης βαθμολογικής αξίας με το εκτός ύλης θέμα (2,5 μονάδες), με καθαρά προαιρετικό χαρακτήρα. Προφανής κρίνεται η αντίστοιχη απόδοση του κατάλληλου χρονικού διαστήματος για την παράδοση της εργασίας στους διδάσκοντες.  Κλείνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε για μία ακόμη φορά ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος θα πρέπει να είναι άμεση και αποτελεσματική. Καλούμε το σύνολο των πολιτικών συνιστωσών της σχολής να τοποθετηθούν επί του ζητήματος άμεσα, ξεπερνώντας πολιτικά κωλύματα και μικροπολιτικές τακτικές, θέτοντας ως γνώμονα το δίκαιο του συνόλου των φοιτητών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου