Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Η σύγκρουση δύο εντελώς διαφορετικών κόσμων

Γίνεται εμφανές πλέον, μέρα με τη μέρα πως στη Σχολή μας συγκρούονται δύο εντελώς αντιδιαμετρικές λογικές όσον αφορά την αντιμετώπιση ζητημάτων ή καταστάσεων που προκύπτουν στη φοιτητική καθημερινότητα. Από τη μία πλευρά, ως ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ προτάσσουμε λογικές ακαδημαϊκότητας και έχουμε μία σαφή στόχευση για την ποιοτική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Σχολής μας μέσω δράσεων και την κατάθεση προτάσεων, διαθέτοντας παράλληλα και ένα κινηματικό σχεδιασμό με στοχευμένες δράσεις, όπως η παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας πέρσυ που εξασφάλισε τη διεξαγωγή της επί πτυχίω εξεταστικής και από την άλλη πλευρά βρίσκεται η λογική των ΑΝΑΦΗ, η οποία θέτει σε δεύτερη μοίρα τα ακαδημαϊκά ζητήματα και έχει ως προτεραιότητα τον κινηματικό της σχεδιασμό, με ναυαρχίδα του τις καταλήψεις και τις κλειστές σχολές. Εκτυλίσσοντας την ιστορία της φετινής χρονιάς θα δει κανείς εύκολα πως υλοποιούνται στην πράξη οι παραπάνω θεωρήσεις:
Ζήτημα 1ο: Πρακτική Άσκηση  Με γνώμονα τα δεδομένα της περσινής χρονιάς, όπου η πρακτική άσκηση δεν πραγματοποιήθηκε φέτος ήδη από πολύ νωρίς ως ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ κινητοποιηθήκαμε για να διασφαλίσουμε τη διεξαγωγή της. Σε αντίθεση με τους ΑΝΑΦΗ και την ΚΝΕ, των οποίων το ζήτημα αυτό δε βρισκόταν στην ατζέντα τους οπότε και επέλεξαν να μην το ανακινήσουν, εμείς επιλέξαμε να το πάμε και ένα βήμα παρακάτω, καταθέτοντας επίσημη πρόταση για αύξηση των θέσεων πρακτικής, η οποία αναμένεται και να συζητηθεί στο επόμενο τμήμα.
Ζήτημα 2ο: Διπλωματικές  Στην αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς, το θέμα που μας απασχόλησε έντονα ήταν η πρόταση της κοσμητείας στη Γενική Συνέλευση Τμήματος, για αλλαγές στην ανάθεση και τη βαθμολόγηση των διπλωματικών εργασιών. Συγκεκριμένα, η πρόταση αυτή έκανε λόγο για αυστηρότερο χρονικό περιθώριο στην ανάθεση των διπλωματικών εργασιών, κάτι που εμάς μας έβρισκε αντίθετους εξαρχής, και για εισαγωγή τεσσάρων κριτηρίων στη βαθμολόγηση τους. Φυσικά από την αρχή ο κοσμήτορας της σχολής, διαβεβαίωσε όλους στο τμήμα πως πρόκειται για κριτήρια καθαρά τυπικά, τα οποία έρχονται απλά να διασφαλίσουν την εικόνα και το κύρος της Σχολής προς τα έξω. Η σκλήρυνση της βαθμολόγησης ήταν μία εφεύρεση των ΑΝΑΦΗ, παίρνοντας πάτημα από τα λόγια ενός αντιδραστικού καθηγητή, και ουδέποτε υπήρξε σα ζήτημα δεδομένου ότι τα κριτήρια εισάγονταν για καθαρά τυπικούς λόγους. Ούτως ή άλλως ο καθηγητής, στον οποίον επιλέγει ο φοιτητής  να κάνει την διπλωματική του, δεν είναι απλά επιβλέπων αλλά είναι μέρος της ίδιας της εργασίας ,συνεπώς και ο ίδιος επιθυμεί μια καλή τελική βαθμολογία. Απότοκος της στάσης των ΑΝΑΦΗ ήταν η πρόκληση σύγχυσης στους φοιτητές, που ενδεχομένως να ήταν και στοχευόμενη, αλλά και μία ακόμη απόδειξη ότι έρχονται να σταθούν εμπόδιο σε κάθε αλλαγή για τον εκσυγχρονισμό και τη διασφάλιση του κύρους της Σχολής μας.
Ζήτημα 3ο: Καθαρίστριες  Επιπλέον, ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το Φοιτητικό Σύλλογο, ήταν αυτό των καθαριστριών. Ο φοιτητικός σύλλογος τοποθετήθηκε εξ’ αρχής υπέρ του αγώνα τους  και διεκδίκησε μαζί τους την τήρηση της σύμβασης την οποία είχαν υπογράψει χωρίς καμία περικοπή σε μισθούς, θέσεις και επιδόματα. Η κατηγορία μας για αδιαφορία πάνω στο ζήτημα απλά και μόνο επειδή δεν υπογράψαμε τη Γενική Συνέλευση είναι αστεία και παραπλανητική, αφού μάλλον η μνήμη των ΕΑΑΚ είναι σύντομη και ξεχνάνε πως η ΓΣ καλούνταν όταν ο Πρύτανης διαβεβαιώνει ότι το θέμα έχει λήξει, με την εταιρεία να υποχωρεί και να συνεχίζει με την αρχική σύμβαση. Η στάση μας αποδείχθηκε και η σωστή, αφού παρά την έλλειψη μαντικών ικανοτήτων από μεριάς μας το πρόβλημα λύθηκε πριν τη διεξαγωγή της ΓΣ, η οποία πραγματοποιήθηκε απλά και μόνο για την ικανοποίηση του σχεδιασμού των ΕΑΑΚ για κατάληψη της Σχολής, χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος. Όλος τυχαίως αποδεικνύεται πάλι ο ρόλος των ΑΝΑΦΗ, που δεν είναι άλλος από το συσχετισμό κάθε ζητήματος με καταλήψεις και στείρα άρνηση.
Τέλος, το ζήτημα που αναδεικνύει την πραγματική λογική των ΑΝΑΦΗ είναι αυτό του νομοσχεδίου για τις κλάσεις των μηχανικών. Αν μη τι άλλο είναι συγκινητική η προσπάθεια τους, από τον Οκτώβρη να πείσουν το Σύλλογο ότι μάχονται για τη διασφάλιση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων, παίρνοντας πάτημα από μία μόνο παράγραφο ενός νομοσχεδίου 30 σελίδων. Αποτυγχάνουν ωστόσο, αφενός σέρνοντας το Σύλλογο από την αρχή της χρονιάς σε συνελεύσεις χωρίς σαφή θεματολογία και άρα σε καταλήψεις και αφ ετέρου πείθοντας τον κόσμο ότι αποτελούν τροχοπέδη για κάθε βελτίωση στη Σχολή. Η εναντίωση με την πρακτική άσκηση, τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας και η άρνηση για τον εκσυγχρονισμό αποτελούν μόνο λίγα παραδείγματα, ενώ απάντηση αποτελούν και οι περίπου 90 μέρες κατάληψης της Σχολής από το Σεπτέμβρη του 2013 μέχρι σήμερα, περίοδος στην οποία ελέγχουν τη Σχολή οι δυνάμεις των ΑΝΑΦΗ, αλλά και της ΚΝΕ. Και αν οι 90 μέρες φαίνονται λίγες, ας αναλογιστεί κάποιος ότι ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο διαρκεί 65 εργάσιμες μέρες, γεγονός που οδηγεί στο γρήγορο συμπέρασμα ότι μέσα σε 3,5 χρόνια έχει χαθεί περίπου 1,5 εξάμηνο μαθημάτων.
Είναι στη λογική ευχέρεια του καθενός να αντιληφθεί κατά πόσο η έντονη παρακώλυση της ακαδημαϊκής διαδικασίας έχει ωφελήσει τη Σχολή μας, αλλά και εμάς τους ίδιους τους φοιτητές τα τελευταία χρόνια. Η ουσία είναι πως ο ρόλος μας, ως φοιτητικές παρατάξεις μέσα στη Σχολή είναι η έγκαιρη αντιμετώπιση των ζητημάτων και η διασφάλιση ότι τα αιτήματα των φοιτητών εισακούγονται και υλοποιούνται. Έχοντας ως κορωνίδα της δράσης μας τη θεώρηση αυτή, ήδη μόνο τη φετινή χρονιά επιτυγχάνοντας την εγκαθίδρυση συστήματος μεταφράσεων του πτυχίου (για πολλούς αμελητέο, αλλά όταν έρθει η ώρα της μετάφρασης στο Υπουργείο τα 100 ευρώ είναι σίγουρα πάρα πολλά) αλλά και τη διεξαγωγή της πρακτικής άσκησης θεωρούμε πως κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση.
Η καθημερινή μας παρουσία και παρέμβαση διασφαλίζει ότι θα υπάρχει μέσα στο Σύλλογο των ΗΜΜΥ μία φωνή η οποία θα μάχεται έναντι στις λογικές των ΑΝΑΦΗ και ΚΝΕ για καταλήψεις και στείρο αρνητισμό, με μόνο όπλο το ρεαλισμό και τη νηφάλια σκέψη. 

Στις φετινές φοιτητικές εκλογές, σπάμε το δίπολο των ΑΝΑΦΗ και της ΚΝΕ, το δίπολο των 90 ημερών…
Και δίνουμε σαφές μήνυμα αλλαγής προς μία διαφορετική πλεύση!


ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ ΕΜΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου